En dag på sjukhuset..

Imorse ringde jag bvc eftersom Ginas hosta inte verkar vilja bli bättre och de sa att vi skulle ringa till barnmottagningen så det gjorde vi. Där sa de att vi skulle komma upp så vi klädde på oss snabbt och sen åkte vi. När vi kom dit vägde vi Gina och tog tempen. Hon vägde 7095 g och hennes temp låg på 37,8 :/


Efter en stund var vi tvungna att gå för jag hade en sjukhustid klockan 11.00. Vi knatade dit och väntade i evigheter! Efter en halvtimma frågade jag när det skulle bli min tur och då var läkaren försenad så då struntade jag i besöket och bokade om min tid. Vi gick tillbaka till barnmottagningen och väntade ett bra tag. Tillslut kom världens tråkigaste läkare och hämtade oss. Han presenterade sig inte utan frågade bara vad jag var orolig för. Då sa jag att Gina hade hosta som inte verkade vilja ge sig. Till svar fick jag att en hosta inte kan ge sig på bara några dagar! Han lyssnade lite på bröstet och i öronen på Gina, sa att allt var bra och sen gick han.. Jahaja tänkte jag!


När vi var klara där gick vi till mormor och hälsade på. Vi pratade en stund och sen körde jag upp henne till morfars avdelning. Där hade vi möte med en kommuntant om boende till morfar. Mötet gick fint och vid 15.30 åkte Gina och jag hem.


Imorgon ska vi till sjukhuset och skjutsa hem mormor och hjälpa henne lite :)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja fy fan för såna tråkiga läkare! Dags att dom byter jobb o dom inte kan vara trevliga eller lyssna på en..

Oj Gina har gått om Alexander i vikt =o)



Hoppas hon blir bättre.

2010-09-15 @ 20:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0