Föräldrakurs nr 3

Vid 12.30 tog jag bilen och åkte fram och hämtade alla mattor. Därefter åkte jag till föräldrakursen :)

Idag pratade vi om amning, vilket var lärorikt för jag kände mig totalförvirrad bland alla amningskupor, mjölkuppsamlare och grejer. Vi pratade också om smärtlindring vilket också var behövligt för jag kände mig lika förvirrad där.. Till sist kollade vi på en förlossningsfilm och jag tyckte att det lät riktigt muppigt när alla pratade om "alla stora krafter" som de upplevde och männen sa att de kunde "känna kvinnornas styrka". Lät överdrivet men vad vet jag, jag har aldrig fött barn förut :P

När det var slut hade jag så ont att jag knappt kunde gå därifrån. Barnmorskan sa att det antagligen var foglossning. Har läst lite om det och jag känner igen symptomen.. Ska vänta några dagar och ser om det ger sig annars får jag nog ringa barnmorskan och be om hjälp för detta var inte mysigt!

Ikväll ska vi väl bara ta det lugnt, som vanligt :) Blir mys framför tvn. Ha en trevligt kväll och sov gott om jag inte skriver mer idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0