Föräldrakurs nr 2

Åkte till stan vid 12.30. Tänkte att jag skulle härja lite med försäkringskassan innan jag gick till föräldrakursen ;) När jag kom dit frågade jag en kvinna hur jag skulle göra med mitt papper och hon sa att jag skulle ta en nummerlapp och så skulle de sjukanmäla mig och greja lite. Jaja.. Stod i 25 minuter och väntade och hade inte riktigt tid att stå längre men tillslut blev det min tur. Och när jag pratar med henne vid disken säger hon att jag bara ska fylla i en blankett och lägga i deras låda :O HerreJesus säger jag, har de ingen koll på vad som ska göras? Så jag fick blanketten och stoppade ner den i väskan sen gick jag mot BM.

Jag skulle vilja träffa några från försäkringskassan och ställa några frågor till var och en. Ger mig fasen på att alla skulle svara helt olika :P Ingen från FK som råkar läsa min blogg och vill berätta några ord? Tvivlar dock på det :P

På föräldrakursen pratade vi iallafall om förlossningsställningar, sprickor, vad pappan kan göra under förlossningen och lite om komplikationer :) Har tyvärr satans ont i huvudet idag igen och känner mig lite yr. Barnmorskan som håller i föräldrakursen sa att om man har 1+ äggvita i urinen så behöver man inte oroa sig men om det ligger på 2+ eller 3+ så är det lite värre. Jag hade 2+ så jag vet inte om jag ska oroa mig eller inte. Tror jag väljer att låta tills vidare ;)

Nu blev det ett långt inlägg! Ska börja steka pannbiffar snart, Cattis håll dig borta!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

¨ÅHHH FYFAN VAD GOTT!! :o

2010-03-18 @ 17:35:31
URL: http://bhuppochner.blogg.se/
Postat av: Emelie Andersson

Ja, man vill ju bara att lilla bebisen ska vara frisk :)

Sen börjar man ju tänka så mycket på förlossningen just nu. Jag börjar bli riktigt orolig!

2010-03-18 @ 18:39:42
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0