Boken om dig

Hämtade Kristian förut och sen åkte vi till Ica och hämtade ut paket som hade kommit :) Jag hade fått mitt paket från Go´boken :) Fick med en "pekbok", en bok "föräldrabok" och en "Boken om dig". Jättebra saker och nu sitter jag och fyller i datum för gravtest, första sparkarna osv :) Det är så roligt! En rackarns tur att bloggen finns så man kan titta tillbaka på vissa datum :)

Har fortfarande satans ont i huvudet och ändå har jag knaprat alvedon, förstår icke! Nu ska jag iallafall sätta igång med att göra vit chokladmousse, blev sugen på det så jag köpte ingredienser förut :)

Receptet:
2 dl vispgrädde
150 g vit choklad
1 ägg
1 dl Kesella Vanilj
färska bär, t ex hallon eller blåbär

Gör såhär:
Vispa grädden. Smält chokladen på svag värme i vattenbad så att den precis bara smälter. Vispa upp ägget och tillsätt chokladen under kraftig omrörning. Rör ner Kesella och sist grädden. Häll upp moussen i små glas. Låt glasen stå i kylen ca 1 tim. Toppa moussen med bär.

Suveränt! Receptet räcker till ca 6 portioner, beror lite på hur stora glas man har :)


Kommentarer
Postat av: pine

du är så duktig som bakar och har dig hela tiden :) du kommer bli en grym mama!

2010-03-19 @ 17:08:33
URL: http://pinepe.blogg.se/
Postat av: Emelie Andersson

Det hoppas jag med :)

2010-03-20 @ 10:08:09
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0