Föräldrakurs nr 4

Åkte till mor min och drack kaffe vid 12.30 ungefär..

13.00 åkte jag till föräldrakursen :) Idag pratade vi om barnskötsel, ex hur man ska sköta naveln i början, vad man behöver hemma, amning och lite sådanna saker. Pratade även om lite "tips" som kan underlätta den första tiden med en bebis, det är ju en hel del som separerar pga bebisens ankomst. Så vi fick lära oss lite småsaker som kunde göra att allt kändes lättare. Inte säkert att sånt funkar men det skadar ju inte att testa :)

Vi fick också profylaxandas, säkert effektivt och bra men jag har väldigt svårt för det här med "att andas rätt", inte riktigt min grej :P Vi lärde oss också några massageövningar som pappan kan bidra med under förlssningen men jag antar att detta också är en smaksak. Det kändes iallafall skönt nu men det kan ju kännas helt annorlunda under förlossningen, det visar sig :)

Nu ska jag vänta på att min kärlek kommer hem sen ska vi åka och handla lite :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0